09 august 2009

Velikij Novgorod – Pskov – Opotshka



Veel enne kui Pihkva Kremli jõudsin ja sealt edasi, oli vaja V. Novgorodist lahkuda ja ma valisin selleks otsetee Shimsk´i kaudu ehkki valutum ning tõenäoliselt enim kasutust leidev variant oleks olnud asi Luga kaudu ära ajada. Luga kaudu tuleb küll ring sisse ent teeolud ( usutavasti ) paremad.
Shimski kasuks sai mind otsustama kahe linna vahel kulgev 47 km pelgalt sirge teelõik, mis Slava sõnul pidi Venemaa pikim olema. Kunagi Austraalias liigeldes sai kord 110 km sirgega tegemist tehtud saare lõunaosas kui mu mälu nüüd väga palju ei peta ning seetõttu oli mingi kogemus olemas.
47 km polnud kõige paremas korras ent sõidetav. Samas, teelõigu ideaalses korras olles võiks võimaluse korral kohaliku kirstutootja aktsiaid osta – kastisõitjatest puudus poleks.
See mis aga Shimsk´ist kuni Luga – Pskovi trassi M 20/ E 95 väljajõudmiseni järgnes oli küll kurat teab mis. Ma ei arva et oleksin valesti sõitnud, sest ka kohalikke liikles seal piisavalt + vastu tuli 2 eesti registris olevat ( olen ju numbripede ) sõidukit ent tee ise ... Nüüd, taaskord paremaid teid maitsta saanud ja järele mõelnud, arvaks et tegu oli seletamatu nähtusega kui visuaalset tõestusmaterjali mälukaardil enam poleks. Seletamatu on see mõistagi sellegi poolest.
Väljend auk augus kinni pole õhust võetud nagu kasvõi pildilt näha.
Alguses sai vähemalt tee keskel sõita, jättes vaevumärgatava valge eraldusjoone auto kõhu alla ning seda ma ühe kohaliku järgi tegingi. Kohalik tulistas ees aga mossega mis talvel oleks värskele lumele ilusasti neli rattajälge jätnud ning mille tagasild tundus muidu ka pelgalt ausõnaga raamis kinni olevat.
Siis polnud aga seegi võimalik vaid tuli hakata suuremate löökaukude vahel slaalomit sõitma sest väiksemad vältida nagunii ei õnnestunud.
Minu sügav austus kohalikele nende külma kõhu ning pohhuimi eest, sest max 50ga ukerdavast turistist pandi poole kiiremini mööda ning tõenäoliselt silmgi ei pilkunud.
Suuremate löökaukude jaoks oleks tahtnud küll mõõteriistu omada sest olen enam kui kindel et mõnda väikeautot omades ( nagu kasvõi Austraalias Daihatsu Charade omanikuna ) oleksin sellisesse sõites ära kadunud ning poleks mind enam kunagi leitud.
Arvan et õige elamuse sellist teed sõites saab alles suurte hoovihmade ajal, sest siis pole neid mülkaid ju näha ning võib kindel olla mingil hetkel jätkub sõit ilma mõne puuduva sillata.
Ma usun et mu paarile küsimusele:
a) millal seda teelõiku parandatakse ?
b) millal see teelõik uue katte saab ?
... oleks vastused a) mitte niipea ja b) kas lehmad lendavad ?
Oblasti vahetudes, Novgorodi ja Pskovi oblasti piiril vahetus tee kvaliteet nagu nõiavitsaga ning ees avanes taaskord vägagi hea kvaliteediga teelõik kuni trassini välja.
Trassile saanud ning Pskovi poole keeranud, silmasin selle reisi esimest teetööbrigaadi ehkki, nii uskumatu kui see ka ei tundu, võiks neid ka tihedamini esineda. Brigaad tegi tööd mõistagi nagu riigile kohane ehk ekskavaatorijuht kaevas, üks toetas labidat ja neli tegelast aitas knõuhauga.
Pskovis paar tundi veetnud ning lisaks Kremlile ka obeliski ja mõned muud vaatamisväärsused purki saanud, suundusin sama M 20 traasi pidi lõunapoole edasi ja otsustasin et sõidan nii kaua ( kell oli juba pool üheksa ) kui jaksan ja siis vaatan mis saab.
Tegin tiiru Ostrov´i asulas ja külastasin Pushkini Mägesid ( peategelast kohal polnud ) ning jõudsin enne ühteteist Opotshka nimelisse asulasse. Minu jaoks imestavapanevalt asus sellises kohas Statoli bensukas ning peale tankimist lasin end kohaliku võõrastemaja juurde juhatada.
Mõtlesin et mõistusevastast hinda maksma ei hakka end ühetoalise nõukaaegse numbritoa ( tualet i dush v koridore ) diil õnnestus 312 rubla eest teha. All korrusel asuvas restos peeti pulmi ent mul polnud peale pikka päeva jõudu kontvõõrana sellest osa võtta vaid parkisin auto kinnisele hoovile ning suundusin unedemaale.
Küsimusele, millal check out on, vastati et ma maksin ju ööpäeva eest, seega 23.30 sissekirjutatuna võin viibida toas ka täpselt ööpäeva. Naiss.
Täna Velikie Luki poole ja õhtuks Smolenski kuhu eeldatavasti jään paariks päevaks.
Pildil: No mis kuradi asi see on ? Ah ?