02 august 2009

Piirilinn Narva



Aastal 1559 alguse saanud ja sel suvel seega oma 450. aastapäeva tähistanud Narva – Ivangorodi rekkajärjekord algas neli kilomeetrit enne linna piiri.

Punase laternana vilkus rea lõpus MAN veoki juht, kes rekkameeste maailmas on end positsioneerinud nime all Anatoli. Eh, Tolik, Tolik, mõtlesin ... Mina saan mõne hetkega teisepoole piiri, sina passid siin minimaalselt neli päeva, juhul kui joppab ent kui vene pool erilist koostöövalmidust ei ilmuta, siis ...

2007. a Piiteri autoreisist olin õppinud seda et ei maksa kõigepealt piirile kütta, seal tund aega autoderivis seista ning siis lolli näoga piirivalvurile seletada et : Mina ei teadnud et tuleb end linnapiiril näitamas käia ning järjekorranumber võtta. Ma arvasin et saab kohe üle !!!

Ei, nüüd oli juht targem.

Linna sisse, siis paremale ning kui rekkarivi lõppes, vasakpööre suurele õuele, kus kõik näod üle loetakse ja kirja pannakse. Õuele jõudnud, viskasin pilgu sõiduautode hulgale ning neid tundus olevat ca. 50 mis oli mõnevõrra rohkem, kui oodata oskasin. Lootus mõne hetkega üle saada ei läinud täide ning tuli vaim valmis seada paaritunniseks ooteajaks.

Registreerimisputkast sain järjekorranumbri 530 nagu pildilt näha ning üritades võimalikult ükskõikset nägu teha, küsisin ametnikult et eheh, palju siin ka aega võiks minna enne kui piiriprotseduuridel sarvist haarata saab ?

Ööpäev, oli vastus, sutki.

Ei perse, mõtlesin. Ei saa ju nii kaua minna ! Kas tahad öelda et kui minu number on 530 ja praegune riviots numbriga 014, et siin õue peal on ainult jäämäe veepealne osa ning umbes 450 autot paarutavad linna peal ??? Just seda ta öelda tahtiski.

Käisin järjekorra ees ning veendusin tõepoolest et viimati piirile pääsenud auto oli oma järge tagasihoidlikud 27 tundi oodanud ning kuna kell oli kümme ja pikk päev ees, polnud mõtet seda niisama ära raisata. Narva kindlus, Narva-Jõesuu rand ( veelgi üks Eesti kaunimaid ) ja mõned vähemtähtsad objektid sai taaskord üle vaadatud ja päev õhtusse veeretatud.

Minu voor saabus pühapäeva öösel kell 05.54 ning peale tunniajalist protseduuride järgimist riigipiiril mõõtsid autorattad esimesi Ivangorodi linnaasfaldi meetreid ja selles pesitsevaid auke.

Reis võis alata.

Pildil olevalt telefoninumbrilt on võimalik teha järelpärimisi oma positsiooni üle autoderivis suhtes kaaskannatajatega. Tõsi, usun et lisaks sellele saab ammendava vastuse ka oma üleüldise positsiooni üle nii ühiskonnas terviklikult, mõnes kitsamas sootsiumis kui ka infoteadustaja enda skaalal.

Infoühiku hind on 40 senti. Sekund.