27 märts 2008

Kolm päeva Montevideo`s


” ...oleksid sa savilind, siis persest puhuksin ma sind. ”
Niimoodi kõlab siis vana lauluviis. Kas sel on järgneva kirjutisega midagi pistmist ? Eip.
Kaks ja pool ööpäeva Uruguay pealinnas on möödunud hetkega ent homne varahommikune tagasisõit Buenos Aires´esse on ka tõsiasi.
Ausalt end väljendades, siis ega siin midagi erilist teha ei ole ning ma polegi teinud ent aja on ka niimoodi saanud kuluma. Praktiliselt kogu linna olen läbi jalutanud mis tähendab 10+ km päevas ent midagi väga vapustavat pole silma hakanud.
Siinse linna plussiks siiski näiteks naaberriigi pealinnaga on oma randade olemasolu. Liivaosa on ideaalses seisus ning arusaamist mööda seda ka iga öö puhastatakse ent alates veepiirist midagi rõõmustavat pole – suhteliselt räpane on edaspidi. Samas, vähemalt mune saab praadida.
Olen lonkinud ka vanalinnas ent ega seegi midagi väga unustamatut pole. Samas, alles 18saj alguspoolel leitud linna kohta midagi suurejoonelist ajaloo poolest on vist pisut palju ka tahetud.
Linna enda nimi tuleb levinuma legendi kohaselt portugali keelest ehk ” Monte vide eu ” mis peaks tähendama ” Ma näen mäge ”. Kuna portugallased selle linna avastasid siis võib see isegi paika pidada ent ma millegipärast kahtlustan et sama lauset kasutasid nad muidu ka mitmetel kordadel oma avastamisreise tehes pikk-silmaga järjekordset maismaakitsust märgates.
Oli kuidas oli, tegu on Uruguay pealinna ning samas ainukese miljonilinnaga siinse 3,5 miljonilise elanikkonnaga riigis. Tähtsaim sadamalinn janiiedasi.
Vahe Buenos Aires´ega lisaks suurusjärgu väiksemale rahvaarvule seisneb ka selles et
siinne atmosfäär tundub olevat rohkem latiinohingeline. Inimesed on pisut tumedamaverelised, tänavakaubitsemine putkade näol on täies õitsengus ning ka muidu tundub ellusuhtumine selline manana-stiilis olevat. Hakka või tõesti uskuma et Buenos Aires on kõige euroopalikum linn siinsel kontinendil ning argentiinlased need kes snoobidena end pigem Vana Maailma järeltulijateks loevad.
Nagu ütlesin, pole ma siin midagi tarka teinud, kui mitte arvestada igapäevast kerget jume-uuendamise doosi rannal ning teinekord tundide viisi tänavakohvikus kalapilguga kohalikke ( naisi ) vaadates. Samas, ma ei peagi kellegile midagi tõestama.
Hosteli kümnevoodilist tuba olen jaganud quebec`lastest ( iseenesestmõistetavalt nad prantsusekeelsetena end kanadalasteks ei loe ) upper-class 18-20 aastaste naisealgetega ning selle vastu pole mul ausalt öeldes midagi olnud. Lisaks sellele et õhtuti oleme nende päeva ( shoppingu- ) saaki inventeerinud ning lauamänge mänginud, pole ka mõistus nende peakestest mööda kõndinud.
Aga homme hommikul niisiis tagasi BA.
Pildil muide ei ole kohalik Jõulumees. Sadamas toimusid uue linateose võtted ning tegu on tõenäoliselt peaosatäitjaga. Või siis lihtsalt toreda mehega, keda seal filmiti.