20 märts 2008

Nonii, BA


Kas ausalt jälle või ?
Kui muu maa on täielikult mu ootustele vastanud ning paljude asjade suhtes olen pigem üllatunud kui pettunud olnud siis pealinn Buenos Aires ...
Samas, siit koorubki välja tuttav tõdemus et ei maksa hõlmad lahti peale lennata, kõik ei pruugi nii roosa olla kui seda sooviks. Vana asi – mõne linnaga leiad esimestest sekunditest ühenduse, mõnega ei.
Pealinna rahvaarv on kolme miljoni ligi ent koos eeslinnadega ulatub koguarv 13 – 17 miljonini olenevalt infoallikast. Viimane number tundub küll pisut ülepaisutatuna, arvestades et riigis endas on suurusjärgus 40 miljonit kodanikku. Ütleme siis selle 13 miljoniga on linn suurim kus ma selles elus viibinud olen ent neljandat päeva linnas viibides seda eriti ei taju. Pigem on elutempo rahulikum kui mida selliselt miljonilinnalt ootasin. Mõistagi, ühest linnaotsast teise näiteks bussisõit võtab tunde, kasvõi pühapäevasel jalkamängul käies sõitsin ca. tund aega oma San Telmo linnaosast staadionile ent ikkagi.
Buenos Aires`e kohta tavatsetakse öelda et tegu on Lõuna – Ameerika Pariis`iga ent see võrdlus on küll suhteliselt käisest tõmmatud peale kolmandat veinipudelit. Olgem ausad, ega Pariis isegi midagi väga romantilist enam pole, suurlinnlik räpasus on ka seal pead tõstnud ja seda tunnistavad kindlasti kõik, kes seal käinud on. Veel vähem pretendeerib romantilisusele aga siinne linn. Arhidektuur on paiguti muljetavaldav ent mitte midagi sellist mille pärast siia spetsiaalselt sõitma peaks. Olen kolm päeva erinevates linnaosades jalutanud ning kõiki must be kohti pole jõudnud veel läbi käia ent kogetu põhjal väga suures vasikavaimustuses pole.
Pealinna naiste kohta lugesin enne reisi teistest reisikirjadest et nad on justkui äsja Fashion TV lavalaudadelt maha astunud. Võimalik. Paraku see on siis selline maalähedane versioon kuulsast moekanalist sest tegelikkuses see tase nüüd nii hea ka pole. Argentiina naised on keskmiselt ääretult kaunid ning seda on nad ka eelmistes linnades kus peatunud olen, olnud – pealinn pole kõik kõiges.
Seega, kiirelt kokku võttes: kui enne siiasaabumist olin valmis siinseid tänavaid isegi paar nädalat mõõtma, siis nüüd olen küll seda meelt et nädalast piisab ning peale pühapäevast jalkamängu vaatan uue sihtpaiga.
Pildil on 9 de Julio avenüü, mis oma 18 sõidureaga ning ( väidetavalt ) 120 m laiusega on maailma laiemaid kui mitte kõige laiem. Ei oska öelda, minu arvates on Rapla kesklinna läbiv Tallinna mnt. ka piisavalt lai.