13 november 2007

8. Makedoonia. Veles.



Piiri peal olid järjekorrad päris pikad mis osalt oli tingitud rohkearvulistest kreeka numbrimärkidega autodest. Alguses ma ei jaganudki matsu lahti, peale piiri aga asjad selginesid.
Nimelt koheselt piiritsoonist välja saades oli hulganiselt püstitatud hotelli-kasiino sümbioose ning sinna see tung siis oligi. Talupoja loogikat kasutades võiks siis arvata et Kreekas endas on vastavad asutused, mõtlen kasiinod, keelatud.
Makedoonia ise on territooriumi poolest pisut rohkem kui pool eesti pindalast ning väga mägine. Rahvast pisut üle 2 miljoni.
Kell oli kuskil üheksa õhtul kui piirilt Skopje poole sõitma hakkasin. Maad sinna näitas 125 km ning plaanisin selle ära sõita. Mingil ajal siiski mõtlesin ümber ning otsustasin esimese öö suuruselt teises linnas, Veles`is veeta.
Nii ka tegin ning olin peale kümmet seal. Reede õhtu ning tänavad ning tänavakohvikud rahvast pungil. Kontakteerusin siis paari kohalikuga ning küsisin et kas mõnda ööklubi sarnast asutust ka linnas eksisteerib. Näidati suund kätte ning öeldi et Down Town. 30 kroonine pilet ja asutus rahvast pilgeni täis, kuna esinema pidi üks kohalikest populaarsetest duodest.
Vahemärkusena pean märkima, et balkanimaades kuulatakse valdavalt oma poppi ning seda tuleb mitmelt kanalilt. Bulgaariaski telekaprogramme puldiga läbi lastes leidsin viis kohalikku MTVd, kust ööpäev läbi melanhoolset mjuusikut tuli.
Down Town`is sain aga elamuse kogu raha eest. Ma ei ütleks et vähe oma elu jooksul konserditel käinud olen, ent sellist horrorit kohtasin esmakordselt. Tuleb mulle nüüd andeks anda, aga duo nime ma ei mäleta ent rahvas tahtis oma kaasaelamisega katuse pealt tõsta.
Minuvanune ülekaaluline, liibuva särgiga kutt; pisut noorem, primiteiivseid tantsuliigutusi tegev tsikk ning fonogrammimusa said rahva sellisesse ekstaasi et igast loost sai ainult paar takti kõlada kui rahvas juba täiest kõrist laulma hakkas. Minu arvestuse järgi tuli selle tunni ja 20 minuti jooksul hitt hitti järgi ning atmosfäär oli võiks öelda higist tiine. Taaskord kinnitus selle kohta, kui vähe on ( kohalikel ) inimestel õnneks vaja.
Kontserdilt naasenuna polnud mõtet enam öömaja otsida, vaid leidsin ennast taaskord autost magamas. Skopjeni jäi 40 km.