21 juuni 2006

Viis õlut saekaatrimeestele ...



Nonii, kaks päeva tööd tehtud.
Tegelt on normaalne, isegi väga OK töö. Ausalt öeldes olen isegi tänulik, et kuhugi ehitusele abimehe abimeheks ei pääsenud. Kuigi ka seda tööd saab kindlasti veel tehtud.
Praegu aga teen kõige lihtsamat tööd maailmas, vastutust pole ning tunnid mööduvad kiiresti. Töö spetsiifikasse kui süveneda, siis aluslavade valmistamise masin, mis ise põiklauad paika paneb ning kinni naelutab, sellele masinale söödan ma alusprussid ühest otsast ette. Ehk siis kergemat tööd annab välja mõelda. Rutiinsemat mõistagi ka. Tõsi, järjest hakatakse ka muid töid kaela määrima, kuna ma tavaline õli pole ning jagan ehk asjadest pisut rohkem. Kaader, mis seal koos on, on täpselt samasugune nagu Eesti saeveskites ning usun ka Gambia saeveskites. Ehk siis mitte päris sealt ühiskonna teravamate ajude hulgast. Ma pole küll küsinud ent usun et nende seas Aasta Isa laureaate pole. See-eest võib nende tegelaste nädalavahetuse tegemisi lisaks nende endi poolt esmaspäeva hommikul jutustatud versioonile ka telekast nädala alguses Raport`i-laadsest sarjast vaadata, tõsi pisut lühendatult ja tsenseeritult.
Ma vaatasin juba esmaspäeval kui enne tööpäeva lõppu sinna sattusin, et kahtlaselt lõbusas tujus on poisid seal. Ja tõde selgus siis eile ning võimendus täna. Hommikust peale tõmmatakse väikest viisi savu, kui väikegi hingetõmbehetk on. Lisaks lastakse hommikusel kohvipausil väike õlu ( 0,375 ) ja lõuna ajal suur õlu ( 0,800 ) masinasse. Ehk siis siin peitubki saladus, miks kell kolm kamp lõbusalt sumisevaid mehi värava enda järel sulgevad. Ja maailma vallutama lähevad.
Aga töökaaslastena on nad väga toredad ning mind võeti kohe omaks. Täna küsiti, et kui kaua ma mõtlen siin tööl olla. Ma ütlesin, mina ei tea, kuu, paar, vaatab. Kuhugi sa ei lähe, me oleme kaks ja pool aastat sinusugust meest otsinud, läheme alles kõik koos siit. Nojah.
Ühesõnaga täiesti ok vennad, tahtsid juba see nädalavahetus mulle ümbruskonda näitama hakata ehk siis mina rooliksin ning nemad laseksid tagaistmel õltsi ning selgitaks mida nad siis selgitama on enam võimelised objektidest. Tõenäoliselt liiguksime peamiselt paigus, kus nad ise on oma tegemiste toel elavateks legendideks muutunud.
Ise mõtlesin täna, et kuna töötan õlidega ning elan ( kõrgema ) keskklassi juures, siis puudub ainult tutvus noore pere(naise)ga ja olekski suurimad ühiskonnakihid hõlmatud. Täisväli pluss tsäkkpott.
Homme on ka esimene palgapäev, esimese kolme päeva raha on tulemas. Palgapäev hakkab iga neljapäev olema.
Ai nii, tegelikult leidsin ühe teise töö ka enne praeguse jobi leidmist. Nimelt jõudsin oma keerdkäiguga lihakombinaati ning seal oli neil lihunikku vaja. Küsiti, kas olen seda tööd teinud, muidugi olen. Ok, mine vaata tsehhi, kui meeldib saad paiga. Tsehhis avanes aga päris jälk pilt ning ma hakkan järjest rohkem taimetoitlastest aru saama. Kümnete tonnide viisi lihakehasid, nn.surnud liha hunnikus ja rippumas ning lihunikud nende kallal. Ja hais. Ütlesin no thanks, sellist tööd nüüd ka tegema ei hakka.
Seepärast olengi väga rahul, et praeguse töö leidsin.