15 juuni 2006

Tööd otsimas vol.2



Hommikul vaatasin ma veel jalkat ( ajavahe 7 tundi, seega euroopas kell 22.00 algav mäng algab siin 05.00 ) kui soome kutid tööle läksid. Peale hommikuprotseduure suundusin ka mina tööd otsima.
Eile olime tõesti ainult siinses linnaosas ning leidsime selle viletsapalgalise töö juba kuskil enne lõunat. Ma siis ütlesin neile, et käime mujal ka persse, see ei saa olla ainuke vaba objekt lähiümbruses. Seda enam, et aega oli kogu pärastlõuna. Ei, see on täitsa ok, ütlesid nad mulle. Ma ei viitsinud nendega vaielda ka, igaüks võitleb ju iseenese eest lõpuks. Ning igaüks valib sellise tasuga töö, mille vääriliseks end peab, mõistagi juhul kui tööd on pakkuda.
Kuskil üheksa ajal suundusin siis paari kõrvallinnaossa objekte läbi kammima. Esimeses ei hakanud midagi erilist silma, teises paistis suht vilgas ehitustegevus käivat. Kahel esimesel ei oldud mu teenetest huvitatud. Seda peab ütlema, et suhtumine on siin inimlik. Ma ei kujuta ette või kujutan ette, kuhu igalepoole saadetaks, kui mingi shortsi ning t-särgimees eestis suvalisel ehitusobjektil tööd küsima läheks. Olgugi, et ehitusmehi aetakse tikutulega maarjamaal taga.
Siin öeldakse lahkelt, et praegu pole vaja, aga jäta number, helistame ning mine sõida sinna objektile ja küsi sealt.
Kolmandal objektil sattusin horvaadi Milan Bicanic`iga kokku, kes oma poja ning paari abimehega mitmekorruselist maja ehitas. Ütles, et põhimõtteliselt oleks abi vaja, aga peab pojaga õhtul arutama veel. Homme ütleb, kui helistan. Palk oleks AUD 120 päevas ehk 15 per tund. Loomulikult jõudsime jutuga ka jalka juurde ning olime sama meelt, et kuigi Brasiilialt sai Horvaatia napilt pähe, võidetakse järgmiseks Jaapan ning siis pannakse Austraaliale kotid taha. Täiega.
Sõisin siis veel ringi ning märkasin tee ääres suurt ehitusplatsi ning paari meest seal askeldamas. Tegid raudkarkassi maja põhja valamiseks. Läksin oma töösooviga ligi. Kas sa enne oled vastavat tööd teinud? Muidugi ( tegelt kunagi kümme aastat tagasi vist isegi olen ). Ok, tule homme kella seitsmeks kohale ning vaatame siis edasi, teed paar tundi ning kui on ok, siis on tööd siin navaalom.
Palgast midagi ei öelnud, seda vaid et palk on hea, kui mees on hea. Ja seda ma ju olen.
Homme siis algab taas töömehe elu. Vähemalt paar tundi kestev ...