15 mai 2006

Kaks päeva Singapuri

Reedel möödus piiriületus viperusteta ning ühegi küsimuseta. Tempel sisse ning Singapur võttis koos automaatidega varustatud piirivalvega mind vastu. Buss pani rahva traditsiooniliselt kuskil keset eiteamida maha ning siis algas öömaja otsimine, kuna taaskord polnud midagi kinni pandud.
See osutus pisut raskemaks, kui ette kujutasin. Keskmisest kallemaid kohti ( 100 dollarilisi ) oleks olnud ent norm. hinnaga mitte väga. Ka selliseid 10 - 12 rändurit korraga mahutavaid elamisi oleks kuskil 12-15 dollari eest saanud, ent nendest loobusin. Lõpuks leidsin 30 dollarit päevas maksva koha. Hinnatase on siin mõistagi hulga kõrgem ka keskmiselt, kui eelnevates maades, aga eks palgatki on paremad.
Söömas käies tulid kõrval lauda kaks naist, kes kõnelesid soome keeles omavahel ning osutusid Hanna`ks ning Sanna`ks. Jaanuari keskel läksid nemad rändama ning Hiina-Vietnami-Laose-Kamboodza-Tai-Malaisia kaudu jõudsid siia, et siit Indoneesia kaudu ka Austraaliasse minna.
Kuna neil oli järgmisteks päevadeks kindel plaan, kus ära käia, siis nende lahkel loal liitusin kompanjoniks. Leppisime kokku järgmise hommiku kell 10.00. Magasin pisut kaua ent 09.56 ülestõusnuna, 20 sek dushi all käinuna saimegi tänaval kokku ning suundusime kõigepealt Botaanikaaeda, kus oli esil üle 700 orhideesordi ning üle 2000 hübriidi. Et territoorium on kuskil 4 ha, siis vaatamist seal oli ning aeg lendas kiiresti. Kuigi kõik sordid polnud õides, oli siiski väga ilusaid eksemplaare, nagu näiteks siin ja siin. Aia paviljonis peeti pulmi samal ajal ning kuigi me kinnitasime uksehoidjale, et oleme nimekirjas, sisse ei lastud.
Aiast tulles käisime söömas ning siis hakkasime vaikselt Raffles Hotel`li poole liikuma. See on linna ja ka maailma üks kõige auväärsemaid hotelle, mis tegutseb aastast 1887 ning on asutatud nelja armeeni venna poolt. Pole teab mis palju hotelle maailmas, mis olnud järjepanu aktiivselt kolmel sajandil külaliste kasutada. Külaliste nimekiri on mõistagi muljetavaldav, alates Charlie Chaplin`ist kuni Kuninganna Elizabeth II visiidini selle aasta 13-15. märtsil. Hind on loomulikult ka soliidne, nagu sellisele asutusele kohane - alates 10 000 kroonist öö.
On üks kindel põhjus, miks hotellis paljud turistid üritavad ära käia. Nimelt aastast 1915 sealses Long Bar`is välja mõeldud ning üle maailma tuntud kokteil nimege Singapur Sling, retseptiks:
4 cl dzinni
2 cl kirsilikööri
2 cl värskeltpressitud sidrunimahla
paar kuubikut jääd
soodavett
kaunistuseks sidruniviil ning kokteilikirss
... pidavat kõige paremini just nimelt kohalike baarmenide käe all valmima. Eks sellel väitel võib ehk pisut aurat ümber olla ent eks seda otsustab igaüks ise.
Baaris on igal laual suur karbitäis pähkleid, mida siis kokteili kõrvale võib süüa. Me kolmekesi seda tühjaks süüa ei jõudnud. Koored visatakse stoiliselt maha ning neid on terve põrand täis - see on lihtsalt selle baari stiil
Kokteili hind oli mõistagi ka soliidne, 19.60 kohalikus rahas ehk ca. 155 krooni.
Hotellist jätkus ringkäik peale metroo ning bussisõitu loomaaia juurde, kus korraldatakse iga päev alates kella 19.30st öösafareid. Paele pileti lunastamist istud väikse rongi peale, mis siis sõidutab mööda parki ringi. Loomad on seal nn. vabas looduses ning pimeduse saabudes tulevad hämarate brozektorite alla end huvilistele näitama. Esindatud on paljud liigid alates krokost, kitsedest kuni elevandi, kaelkirjakuni. Osa pargist on võimalik ise jala läbi käia ning siis taas uue rongi peale istuda. Pärast on võimalik veel show`d vaadata.
Ka seal möödus aeg lennates ning tagasi ööbimiskohas olime alles peale kahteteist öösel.
Eile startisime taas hommikul ning alguses võtsime suuna Parlamendi, Kohtumaja ning muuseumide poole. Asuvad need tsentrumis pilvelõhkujate vahel ning kohaliku jõe kaldal. Pilvelõhkujate taustal oli vaja muidugi poseerida. Käisime Aasia Tsivilisatsiooni Muuseumis, kus olid esil kõigi suuremate kohalike religioonide ajalugu. Tasuta giidituur kestis seal poolteist tundi ning andis põhjaliku ülevaate.
Sealt edasi jalutasime kohalikku Chinatown`i, sealt õhtul Little India piirkonda ning sealt araablaste tänavale, Arab Street`ile. Ja päev oli taas õhtus.
Täna nad sõidavad hommikul ära Indoneesiasse ja ma käin ise mõnedes enda väljavalitud kohtades. Siis hakkab ka selle saarega suht finito olema ning võin minagi järgmisele mandrile lennata.