08 mai 2006

Dilarang Merokok*



Hommik algas sellega, et kartes langeda eetilisse kriisi ei läinud Starbucks`i netti, vaid otsisin kohaliku teenusepakkuja. Vähemalt süda ei hakka valutama toetanuna globaliste ning nende käsilasi.
Selgitanud mõned eluliselt tähtsad asjad ( pesu pesemine 4 ringitit/kilo, hommikul viid, õhtul kätte ) jalutasin natuke linnas, sõin ning suunduin peale lõunat Time Square keskusesse, suurde vaba-aja keskusesse. Shoppajatele mõistagi Meka, mida iganes mis firmalt iganes korruseid ning korruseid täis. Raamatupood, kuhu ma alati tee leian, oli väga suur ning ameerikakeelsete raamatute hinnad väga vastuvõetavad.
Peamine süü, miks sinna läksin, oli siiski 10. korrusel asuv Imax`i kino, mis kuulu poolest on Kagu - Aasia suurima ekraani ning võimsaima helipargiga, midagi kaheksakordse maja kõrgune ekraan ning 12 000 W heli. Päris võimas oligi, kuigi filmiga, mida ma vaatamas käisin, MI:3 ehk heli nii väga maksvusele ei pääsenud. Samas, teised kaks filmi, mis kavas olid, mulle huvi ei pakkunud, kuigi heli oleks 3D olnud. MI:3 oli täitsa vaatatav, basic-cruise mõistagi oma naeratusega, ent nii mõnegi päris mõjuva muuviga. Klisheesid otsast otsani täis. Pilet oli 15.
Peale filmi jalutasin teletorni juurde, kuhu jõudsin just päikeselanguse ajaks ning sai päris head videomateriaali. Sissepääs maksis 20 ning sisseminemine toimus läbi metall-värava ning kott valgustati läbi. Kui Tallinna teletornil on vaateplatvorm minu mäletamist mööda 190 m kõrgusel merepinnast, siis siin on see 275 m kõrgusel. Vaated, mis sealt üle pilvelõhkujate ning kogu linna avanevad, on mõistagi väga mõjuvad. Selles suhtes tasub seal küll ära käia. Õhtuti ( lahti 10.00 - 22.00 ) võib vaade mõistagi veel kõvem olla. Seda ma pole veel üheski kirjas vist maininud, et pimedaks läheb kiiresti ning kuskil seitsmeks on asjaga ühelpool.
Tagasitulles taas sööma, kohalikes köökides söömine 5 - 7 ringitit tõesti suur ports koos veega, väikesed sliibid ning linnaga tutvuma.
Täna otsustasin ka, et viibin siin esialgselt planeeritud kolme öö asemel vähemalt viis, aga see on mõistagi minu probleem. Lihtsalt vaatamist on siin päris palju, mulle meeldib siin ning kuhugi kiiret ka pole.
Taaskord muide olen veendunud selles, et oma silm on ikka kuningas. Olles enne reisi mingil määral teiste muljetamisi lugenud, jäi mulje, et siia tulla ei maksa. Eriti peale tai päikselisi inimesi oli mõnedel päris shokk olnud islamistide keskele maanduda. See on mõistagi üks pullisitt kogu jutt taaskord, mul pole mitte midagi kaevata, inimesed on väga lahked, abivalmid, teenindus on igas kohas viimase peal olnud ning vähemalt mina olen tõesti rahul. Vana reegel - loe ja kuula teisi, aga otsus tee ise - kehtib täiel määral.
Eks turiste ning nende ootusi on mõistagi mitmesuguseid.

PS. Siin peaks Herbalife`ga tegelejatele midagi tuttavat olema ...

*No Smoking