25 aprill 2006

Minu pere ja muud loomad



Hommikul käisin ära legendaarsete kivimoodustiste Hin Ta ja Hin Yai ehk Vanaisa ja Vanaema juures. Suure Buthha kõrval on need ehk enim pildistamist saavad objektid. Asuvad nad Lamai Beach`il ning peaksid kujutama endast nii mees, kui naisgenitaale kujutavaid kivimoodustisi. Fakt on aga see, et nn. vanaema mul leida ei õnnetunudki, keegi ei osanud juhatada ka täpsemat asukohta. Vanaisa on aga siin.
Kui eelmises kirjatükis rääkisin laialdasest ehitustegevusest, siis siin piltide baasil ka paar näidet. Kinnisvarahindade kohta mul ausalt öeldes andmed puuduvad, pole viitsinud nii väga süveneda. Pattayal, kui mäletan oli nn. miljondollarilise vaatega kuskil 50 ruudulise kahetoalise ruuduhind 20 000 kroonides. Viie magamistoa ning kolme vannitoaga 200 ruudulise maja koos basseiniga oleks saanud kuskil 1,8 miljoni EEKu eest.
Kel aga endal huvi, siis siit leiab vähemalt midagi.
Ma arvan, et väga palju mööda ei pane, väites et suuremaid bensujaamasid on saarel kümmekond. Ausalt öeldes puudub ettekujutus, palju bens enne maksis ning kas maailmaturu hindade tõus on ka siin oma korrektsiooni teinud, aga nüüd maksab 91 oktaan kuskil 28 ning 95 kuskil 30 bathi. Et aga bensukad asuvad peamiselt saare suuremates keskustes, siis kõrvalisemates kohtades müüvad nii vaatidest, kui ka liitristest, kahestest pudelitest bensuiini alternatiivsed kaupmehed ehk spekulantidest bensuärikad. Siin on ühe sellise musternäide.
Nende tankimiskohas tuleb aga 91 eest loovutada 35 ning 95 eest 40 bathi. Ehk siis, kuigi mul paberil tõendid puuduvad, olen vägagi kindel et just nemad on süüdi selles, miks juunikuised toornafta futurid maksavad $75 barrelilt ja rohkem. Kui aga selliste süüdistustega nende poole pöördud, saadavad nad sind otsejoones PR spetsialisti juurde ja sealt peale mullide midagi suuremat välja ei õngitse. Nagu ikka.
Palmisaludes ringi sõites kohtasin veist. Ja siis veel teist.
Siin on aga näide, et mitte ainult mina ei kannata kuumuse käes.