23 juuli 2006

Tukk taga - elu ees ...



Jep, jep.
Nii kahju kui see ka pole, loomepuhkus ongi läbi. Kahju kannatavad selle tagajärjel ühtviisi nii kirjutaja kui ka miljonid lugejad ...
Eile kolisin uude elukohta. Iseenesest olin juba pikemat aega ringi vaadanud ning ka netist otsinud ent siinses linnaosas pakkumiste suhtes just üleküllus ei valitse. Ma mõtlen siis nimelt jagatud elamise varianti ehk kolid kellegi juurde majja elama, kus saad oma toa ning vannitoa ja maksad selle eest nädalarenti. Vabu maju ning kortereid oleks võtta küll ent kui jagatud elamise hinnaklass liigub 80 - 130 AUD vahel nädal, siis eraldi maja eest peab maksma alates 220 AUD nädal ehk pisut rohkem. Ja selle minimaalse eest saad paraja osmiku.
Pisut kaugemale kui minna, seal oleks rohkem pakkumisi ent mul puudub soov nii tööle kui töölt tagasi paarkümmend kilti nii hommikul, kui pärastlõunal ummikutes veeta. Praegu on tööle sõita 6 km.
Põhjus, miks keskkonda vahetada soovisin, oli esiteks tüdinemine soome kutist ning teiseks suhteline ebakindlus lähituleviku elamise osas.
Soome kutiga on nii, et ta on 21-aastane ning mõistuse osas täpselt niipalju ongi. Kuna mu enda vaimne areng saavutas paljude arvetes lae 12-aastaselt ning peale seda on totaalne taandareng toimunud, siis meil hakkaski probleeme tekkima ühise keele leidmisega. Ma olen liiga lapsik, põlvkond ju vahet peaaegu. Tõsi, pole mõtet seda situatsiooni üle dramatiseerida.
Olen kuskilt lugenud, et meeste mehed on suhteliselt nn. liikuvad ehk sama partneriga väga kaua koos ei elata ja kuigi ma loen ennast suureks homofoobiks ( kinnitamata andmetel olen eestis Märt Sults`i järel teisel kohal ), on mus väike sumpsimehe geen ikkagi olemas. Sama asi, väga kaua kellegi samasoolisega koos ei jaksa hingata. Olgem ausad ega naistegagi midagi rõõmustavamat pole.
Teine asi oli see, et sisse kolides väitis peremees, et jaa - elada võite siin nii kaua kui soovite ( ise elas ka meiega ), temal vahet pole ( ehk peaasi et üüri maksame ). Siis, paar nädalat hiljem, hakkas rääkima, et ostab väiksema maja pisut kaugemale ning kolib ise sinna ning praeguse paneb üürile, soovides nädala eest 290 AUD. Ehk kui soovime, võime siia edasi elama jääda ( makstes siis üüri kahepeale + elekter ) või võime kolida temaga koos uude majja, kus meil oleks kahepeale tuba, aga vastavalt üür kuskil 70 AUD nädal. Ehk siis variant, mis nagu eriti vapustav polnud. Peale seda asusingi ringi vaatama ent nagu mainisin, midagi väga head pakkuda polnud. Iseenesest ühte kohta käisin veel vaatamas, aga seal saabus must masendus mu hinge.

Kuulutus net`is: 36 a. Kate, naine, ei suitseta, töölkäija, tähtkujult vähk ( misvahetsealon? ).
Pakkuda eraldi sissekäiguga möbleeritud tuba ühise vannitoaga. Bassein ja grillstaff jne. Eelistatakse üürilist, kel on kindel töökoht ning kes armastab loomi ja lapsi (?? ).


Ok, ise helistas mulle ja pakkus, et võiksin vaatama minna. Esmaspäeval peale tööd siis sõitsin sinna ja tõepoolest kui kuulutuses rõhutatakse, et peab loomi ja lapsi armastama, siis need seal ka on, mitte pole alles plaanis. Aias jooksis ringi kolm koera ning kanad ( !!!!! ). Kanad keset kohalikku Tiskret !!! Ma pole viimasel ajal Tiskres käinud, kas seal ka keegi aias kanu peab ??? Lapsi oli kaks, laste emasid üks. Näitas siis tuba ( totaalne pommiauk - määrdunud, räpane ) ning et üür oleks 80 AUD ja et huvilisi on olnud. Bassein oli tõepoolest olemas ning see oli kõige viisakam kogu asja juures. Küsis et kolid sisse? Näost võis välja lugeda ( kuigi naistest on kogu aeg olnud väga lihtne aru saada ), et lisaks sellele et ma temaga koos vannituba jagaksin ja arvatavasti muudki, oleksin veel lastele isa eest ning kanadele kuke eest ...
Ma ütlesin, et mul on üks teine maja veel vaadata ja et helistan. Jään ootama.
Õnneks aga leidsin kolmapäeval praeguse koha kuulutuse, helistasin ning eile kolisin sisse. Üksik, about 45-aastane mees, kolme magamistoa ja kahe vannitoaga maja, väga ok igas mõttes ning üür 90 AUD nädal. Internet`i ainult pole ja ega vist ei tulegi, see on jama mõistagi. Internetiga on siin muidu ka pisut kitsam, mõned avatud wi-fi võrgud on ent pikapeale hakkab tänaval autos istudes surfamine ka vastu. Nii et kui keegi tulemas on suure kohvriga, tooks ka interneti kaasa ...
Lähituleviku osas olen ka jõudnud sellele äratundmisele et püsin ikkagi mitu kuud siin paigas. Mõtlen linna, linnaosa ja töökohta, elamist võin ehk vahetada, kui leidub mõni selline, kus internet olemas juba on.
Lihtsalt siin riigis veedetud kahe kuu jooksul olen ikkagi mitut tööd teinud ning mitmes kohas elanud ja uskuge mind - kuhugi kommuuni elama ning põllule tööd tegema mind vabatahtlikult ei saa ( loe: rahaliselt peab pakkumine PALJU parem olema ). Saab ka praeguse töö ning elamisevariandiga piisavalt säästetud, et pärast edasi rännata ning 12 muu näoga kolmetoalises majas elada ning selle eest nädalas 130 maksta - selleks soov puudub. Pluss töö meeldib tõesti ning töökaaslased on fantastilised. Sellest ei tasu taaskord aru saada, et tööd mulle teha meeldib. Ei mõistagi, ent kui peab, siis on praegune variant vägagi hea.
Ja on praeguses situatsioonis veel üks suur pluss, aga sellest järgmine kord.
Kirjutage ja saatke raha.