06 august 2006

Jälle nädal möödas



Pühapäev.
Kuna viimased nädalad on niimoodi läinud, et oleme ka laupäeviti tööd teinud, siis pole ringivaatamiseks eriti aega ega ka viitsimist olla. Tööl on tellimusi praegu niivõrd palju, et oleme ka laupäeviti kuus tundi teinud, tõsi tunnitaks on siis 1,5 kordne olnud. Raha tuleb rohkem, ringivaatamiseks aega ei jää ning päevad/nädalad lausa lendavad. Ma hakkasin praegu mõtlema, et väga võimalik isegi, et ma pole viimase kuu jooksul siinsest linnaosast väljunud. Ma ei tea isegi, kas see on naljakas või pole seda mitte.
Ma ei tea, kas keegi kujutab endale ette, et näiteks Mustamäelt kuu aega nina välja ei pista. Ei tea, ehk on ka selliseid inimesi.
Poed on siin olemas, shoppingtsentrumid mõistagi ka, kino on viimasepeal nagu ka jõusaal ning ka väljaskäimise kohti leidub. Tõsi, ka nendesse pole viimasel ajal jõudnud. Pole küll suurem asi spetsialist ent kliimaks tundub käes olevat ... Mingil määral viivad töö + saaliskäimine mahlad välja ja niimoodi ei viitsigi käia.
Väljas käimisega on nii, et siia tulles sai alguses käidud ka näiteks linna peamises lõbustuspiirkonnas Valley`s. Tõsi, tuleb nentida, et need olid suht mõttetud käimised, nii seltskonna, kui kohtade mõttes. Aga samas, kui vigu ei tee, pole ka millestki õppida.
Muidu läheb elu lennates, nagu juba nentisin. Kaks ja pool kuud on siin maal oldud ning tõenäoliselt üheksa ja pool ees. Peamine eesmärk, miks siia tulin ehk siis kohaliku keele õppimine, sujub kuigi mitte päris nii kergelt, kui allakirjutanu alguses arvas. Aga ma olen veelgi seda meelt, et siit lahkudes on tase parem, kui siia tulles. Seda mulle öeldi kohe alguses Adelaide lennuvälja passikontrollis ka, et ega enne maalt välja ei saa, kui keel suus on. Ma üritasin midagi elementaarsetest inimõigustest rääkida, millepeale mulle öeldi et minu tagumik kuulub nüüd neile ning aasta pärast näeme ...
Kui eestis, usun, hakkab uue aastaaja märke järjest enam õhus olema, siis siin on samamoodi. Valgemaks läheb järjest varem ning ka soojemaks läheb pisitasa. Märke sellest, et talv hakkab taanduma, on õhus olemas. Temperatuur on praegu öösiti kuskil 11-12 olnud ning päeviti 23-25. Mõned üksikud päevad on pilvised, üldiselt särab siiski päike kogu aeg.
Kohast kus ma elan, on ookeanini kiviviskemaa ehk mõni kõvem mees viskaks ära selle u. 100 m, mina ei. Vesi on tegelikult väga soe ookeanis, tõsi pole veel ujuma läinud. Liivarannad on muidu olemas, päris korralikud sellised.
Pühapäeviti on kohalikul rahval kombeks turul käia, usun et igas linnaosas on sellel hommikul oma väike turg püsti. Müüakse seal siis nii aiasaaduseid, kui ka vanemat, kasutatud kraami. Olen isegi paaril pühapäeval käinud puuvilju ostmas. Hinnad on kuskil poole odavamad, kui poes. Siin on üks pilt tänahommikusest turust. Avatud on see kelle kuuest kümneni.
Siin on veel üks pilt mu peamisest shoppamise keskusest. Paar suuremat marketit ning rida väiksemaid poode, nagu ikka pluss paar panka ning postkontor. Klassika.
Marketi kette on siin kolm ? Woolworth`s, Cole`s ja Iga. Esimesed kaks on klassikalised marketid, viimane rohkem säästumarketi tüüpi. Hinnad ütleks, on suhteliselt samad, siis keskmise ostukorvi hinnad. Mõistagi, nädalavahetuseks tehakse soodsaid nn. sisseviskamise pakkumisi ent üldiselt ega eriti vahet pole. Kui näiteks eesti hindadega võrrelda, siis ega keskmise ostukorvi hind palju ei erine, olen sellest ennegi kirjutanud. Mõned artiklid on odavamad, mõned kallimad. Siin on muide tavaline kolmeliitrine piimakanister, mis mul kulub kuskil kahe päevaga ära. Selle hind on umbes AUD 3.50. Nagu olen ka enne kirjutanud, on portsud siin suured. Hakk-liha müüakse 1,5 kilostes pakkides, samamoodi pihve jms. Jäätisekarbid on 4 ja 5 liitrised. Saiad on keskmiselt 800 g kottides. Õunad, apelsiinid 3 kilostes jne jne. Kuskilt peab see mass ju kogunema inimeste kehale.
Marketites alkoholi ei müüda, isegi õlut mitte. Seda peab siis spetspoest hankimas käima. Seal on valik mõistagi lai ning igale maitsele. Ega siin õlutki eriti näiteks six-pack`ina saa, üksikust pudelist rääkimata. Tähendab üksiku pudeli hind ostes läheb liiga kalliks niimoodi. Valdavalt käib ikka kastikaup. Tavaline õllekast 24 tk 0,375 ml pudelit maksab kuskil 32 dollarit.
Kui eestit tuntakse laias maailmas rikka riigina, kus rahvas soetab endale ainult maastureid, siis siin rahvas endale seda lubada ei saa. Küll on aga politsei käsutuses paar kiirusemõõtmiseks kohandatud maasturit, mis ennast siis kuhugi üllatavalt parkinud on. Siin on pilt täna hommikusest kiirusemõõtjast.
Liiklusega seonduvast ja autodest üleüldse kirjutan järgmine kord.
Arvenumber on mul sama ...