12 september 2006

Sajandi müsteerium:kuhu kadus üks hääl ehk kohalikud valimised vol.2



Alates hääleõigusikka jõudmisest ehk aastast 1924 olen mäletamist mööda kõigist valimistest osa võtnud ning valitule oma mandaadi andnud.
Pean silmas siis kohalikke ja Riigikogu valimisi, Tissimissi valimised ja muud toredad sündmused on vahele jäänud.
Ma ei loe end teab mis aktiivseks poliitiliselt ent valimas käies saan ma oma arvates moraalse õiguse pärast poliitikat kiruda ning vajaduse korral ka lootusi petnud kandidaat maha lasta.
Mäletamist mööda olen kogu aeg sama parteid toetanud ent valijasaladusele viidates ei saa ma siinkohal mõistagi oma eelistust paljastada. Vihjeks võin siiski niipalju öelda et selle partei vapiloom on koheva sabaga ning armastab hirmsasti pähkleid ja käbisid. Ei, ei ole kaelkirjak. Ei, ka hüljes mitte.
Paaril viimastel kohalikel valimistel on mu endine trenni- ja ühikakaaslane kandideerinud ning ta on ka vastavalt mu hääle saanud. Siit aga koorubki välja pealkirjas toodud arusaamatus.
Kui eelmistel valimistel oli tema häältearv 17, siis viimastel protokolli põhjal 16 ehk kadu tervelt 6 %. Kuhu kadus üks hääl???
Kas pani ta midagi kampaania käigus valesti ( kampaania juht viga ei tunnista ... ). Jättis kellelegi midagi lubamata? Või mida?
Ise pooldan siiski kahte versiooni:
a.) üks ustav valija on vahepealsel perioodil meie seast jalad ees lahkunud
b.) kandidaat käis kellegi naist põrutamas ning see valija on puhtpõhimõtteliselt oma poliitilist eelistust muutnud.
Ütleb ju tuntud vanasõnagi et kui alguses hääletad Reformi, aga kandidaat käib su naist põrutamas, siis järgmiseks hääleta Keskerakonda. J.O.K.K.